قابلیت‌هایی از Samsung Galaxy S4 که کمتر کسی می‌شناسد
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

قابلیت‌هایی از Samsung Galaxy S4 که کمتر کسی می‌شناسد

 

galaxy-s4-review-26

علمولوژی: هیچ گوشی از نظر زیاد بودن امکانات به پای گلکسی اس ۴ (Galaxy S4) نمی‌رسد. این شاهکار سامسونگ مملو از قابلیت‌های و امکانات جالب و بعضاً فانتزی است که نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند. شاید دلیل فروش بسیار بالای بیشتر از ۱۰ میلیون دستگاه در کمتر از یک ماه، به خاطر همین امکانات بوده است. از زمان عرضه‌ی این گوشی در اکثر وب‌سایت‌های فناوری اطلاعات، از جمله وب‌سایت علمولوژی، مقالات زیادی پیرامون امکانات گلکسی اس ۴ و طرز استفاده از آن‌ها منتشر شده است. ولی برخی امکانات گلکسی اس ۴ هنوز از چشم بسیاری از مردم دور مانده است. در این مقاله می‌خواهیم به بعضی از این امکانات اشاره کنیم.

اکثر افرادی که برای بار اول با یک موبایل لمسی هوشمند کار می‌کنند با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند تا طرز عملکرد آن را یاد بگیرند و بتوانند از امکانات آن استفاده کنند. بسیاری از آن‌ها بار اول در محیط جدید گوشی سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند که برای ساده‌ترین کارها چه باید بکنند. برای رفع این مشکل،‌ گلکسی اس ۴ قابلیتی به نام Easy Mode دارد. با فعال کردن این قابلیت، صفحه‌ی خانه به ساده‌ترین وجه به کاربردی‌ترین امکانات گوشی اختصاص می‌یابد تا تمام افراد بتوانند به راحتی آنچه می‌خواهند در گوشی پیدا کنند. برای فعال کردن این قابلیت به تنظیمات بروید و در قسمت My Device گزینه‌ی Home Screen Mode‌ را بزنید. سپس Easy Mode‌ را انتخاب کنید و از رابط کاربری ساده و راحت‌الحلقوم! گوشی لذت ببرید.

galaxy_s4_easy_mode

بعضی از افراد در جایی زندگی می‌کنند که هوا سرد است و بیرون خانه همیشه دستکش به دست دارند. آن‌ها ممکن است از این موضوع رنج ببرند که هر دفعه که می‌خواهند با گوشی کار کنند باید دستکش را از دستشان در بیاورند. زیرا صفحه‌ی لمسی خازنی به الکتریسیته‌ی دست حساس است و با دستکش کار نمی‌کند. برای رفع این مشکل در Galaxy S4 راهکار ساده ای وجود دارد. به تنظیمات بروید. در قسمت My Device گزینه‌ی Display را بزنید و High-Touch Sensitivity را فعال کنید. با این کار حساسیت صفحه‌ی لمسی بالا می‌رود و لمس انگشتان شما را از داخل دستکش هم تشخیص خواهد داد. البته تضمینی نیست که با هر دستکشی کار بکند و اصلاً‌ صفحه‌ی لمسی در این حالت خوب کار بکند یا نه ولی به احتمال زیاد کار شما را راه خواهد انداخت.

011Samsung_Galaxy_S4_35627724_additional_620x443

وقتی گوشی را در حالت بی صدا بر روی میز قرار داده‌ایم ممکن است برای بعضی از ما آزار دهنده باشد که هر دفعه بخواهیم گوشی را از روی میز بلند کنیم و صفحه‌اش را روشن کنیم تا ببینیم کسی پیغامی داده است یا نه. یا شاید‌ هم کسی زنگ زده است و ما متوجه نشده ایم. مخصوصاً اینکه کسی گوشی را درون کیف یا قاب گذاشته باشد که در این صورت کارش بیشتر نیز خواهد شد. قابلیتی در گلکسی اس ۴ وجود دارد که اگر آن را تنظیم کنید،‌ تنها با بلند کردن گوشی از روی میز، اگر پیغام یا تماس داشته باشید، یک لرزش کوچک می‌کند. در غیر این صورت هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. با این قابلیت دیگر احتیاج نیست هر دفعه که می‌خواهید چک کنید که پیغام یا تماس داشته‌اید یا نه، صفحه را روشن کنید و یا آن را از حالت قفل در آورید. برای فعال کردن این قابلیت در صفحه‌ی تنظیمات گوشی به قسمت My Device بروید. سپس به Motions and Gestures و بعد از آن به قسمت Motions بروید و گزینه‌ی Smart Alert را فعال کنید.

smartalert

اگر از جمع‌هایی که در آن بچه‌های بازیگوش هستند، عکس گرفته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که با حرکت بچه‌ها عکس خراب می‌شود. برای رفع این مشکل در گلکسی اس ۴ قابلیتی وجود دارد که با فعال کردن آن، به جای یک عکس، ۸ عکس پشت سر هم می‌گیرد و هر کدام که بهتر بود را انتخاب می‌کند. برای فعال کردن این قابلیت، دوربین را باز کنید و دکمه‌ی Mode را بزنید. سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه‌ی Best Shot را فعال کنید. البته ممکن است گوشی بهترین عکس را اشتباه انتخاب کند و از نظر شما بهترین عکس، آن عکسی نباشد که به صورت خودکار انتخاب شده است. به همین خاطر بعد از گرفتن عکس می‌توانید ۷ عکس دیگر را مشاهده کنید و بهترین عکس را از دیدگاه خودتان انتخاب کنید.

قابلیت جالب دیگر که در گلکسی اس ۴ وجود دارد ولی کمتر کسی از آن استفاده می‌کند، قابلیت تنظیم اتوماتیک صدا است. وجود این قابلیت به این خاطر است که گوش چپ و راست افراد ممکن است از لحاظ شنوایی کمی با هم تفاوت داشته باشد و یا حتی بلندگو‌های چپ و راست هدفون ممکن است از لحاظ پخش با هم متفاوت باشند. ولی اکثر تولید‌کنندگان دستگاه‌های دیجیتالی به این مسئله توجه نمی‌کنند. برای تنظیم اتوماتیک صدا در گلکسی اس ۴ به تنظیمات بروید و در قسمت My Device گزینه‌ی Sound را باز کنید. در اینجا Adapt Sound را بزنید و مراحل آن را طی کنید. در این مراحل صداهای ریز و بم مختلف را می‌شنوید و باید به چند سؤال جواب بدهید. بعد از آن میزان شنوایی گوش چپ و راست که هم متأثر از شنوایی خود فرد و هم متأثر از تفاوت پخش بلندگو‌های چپ و راست هدفون است، به صورت نمودار به شما نشان داده خواهد شد. در اینجا می‌توانید Adaptive Sound را فعال یا غیر فعال کنید یا حتی امتحان کنید تا ببینید با فعال بودن آن کیفیت صدایی که می‌شنوید بهتر است یا بدون آن.

Samsung-Galaxy-S4-Adapt-Sound-1-3-1


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • عکس
  • ريش